Friday, August 7, 2009

Menagkis serangan NILAI dan BUDAYA Barat terhadap umat islam



Dalam realiti kini aktiviti-aktiviti maksiat telah dimanipulasika menjadi simbul kemajuan dan kemodenan.Manusia bernama muslim tidak lagi sempat utk berfikir amal baik apakah yang perlu dipersiapkan utk hari esok.Masing-masing berfikir aktiviti leka apakah yang hendak dilakukan untuk menghabiskan masa siang dan malam .Rata-rata mereka yg mengaku muslim dibelenggu oleh nafsu dan syaitan. Keperibadian mereka larut dalam budaya dan cara hidup barat.

musuh islam dari barat yang sentiasa berkerja keras secara terus menerus dan agresif menanamkan nilai-ilai seta budaya jahiliyyah ke dalam jiwa umat islam. Maka tidak hairanlah jika seseorang bernama ahmad atau mohammad mempunyai rambut bewarna merah disertakan tatu dilengan kanan dan kiri.

kini mereka membanggakan dengan budaya barat yang diikut-ikutnya.Perhati saje siapa yg memenuhi panggung wayang???siapa yang melepak di tepi bangunan membeli belah??? siapa yang kerap berkunjung di pusat-pusat hiburan???siapa yang menghisap rokok???siapakah penagih dadah???siapa yang membuang ank luar nikah hidup-hidup di tepi longkat,tandas,taman awam&dll,siapa yang tercicir dalam pelajaran,siapa orang pertama yg menentang hukum-hukum Allah?????siapa sanggum menjual ayat Allah dengan harga yang murah??? JAWAPANNYA JELAS....orang yang icnya seorang islam...namanya bermula dengan ahmad dan mohd....yang dulunya kenal Allah dan Rasulnya..

1 comments:

saza s on August 8, 2009 at 7:36 AM said...

salam ziarah untuk kali pertama....
semoga terus kuat menempuh dunia penulisan maya ini

gambatte kudasai akhi...
sayang anta.....

Post a Comment

 

Site Info

Followers

klis_student. Copyright © 2010 Blogger Template Sponsored by Trip and Travel Guide